Vind hier uw Autoschadespecialist

 

Wat te doen bij autoschade?

Schade aan uw auto is erg vervelend en in sommige gevallen helaas niet te voorkomen. Wij nemen graag de zorg uit handen en proberen uw auto zo snel en vakkundig mogelijk te repareren. 

Hieronder hebben we een kort stappenplan voor u samengesteld over wat te doen vanaf het moment dat er autoschade is gemaakt.

Stap 1. Noteer de gegevens van getuigen en eventuele tegenpartij. 

Bij een autoschade zijn getuigen erg belangrijk. Schrijf desnoods de kentekens op van auto’s waarvan de bestuurder de aanrijding waarschijnlijk heeft zien gebeuren. De verzekeraar hecht de meeste waarde aan verklaringen van volwassenen en/of buitenstaanders, maar inzittenden en familie mogen ook getuigen. Vraag daarnaast gelijk naar het rijbewijs van de tegenpartij en noteer de gegevens en het kenteken zorgvuldig. Beschikt men niet over de juiste papieren? Schakel dan gelijk de politie in.

Stap 2. Vul het schadeformulier in. 

Vul het Europese schadeformulier juist en volledig in. Het Europees schadeformulier is in heel Europa hetzelfde. Maak, in hoeverre dit mogelijk is, foto's van de autoschade en de situatie. Teken alleen wanneer u het volledig eens bent met de omschrijving van de tegenpartij. Bent u het niet eens met deze omschrijving, zet dan bij uw handtekening neer dat u het niet eens bent met de omschrijving van de tegenpartij.

Stap 3. Schade melden. 

Meld de autoschade bij uw verzekeraar en/of maak een afspraak bij een van onze schadebedrijven. Uw verzekeraar zal proberen u naar een schadebedrijf te sturen, u mag echter uw eigen schadehersteller kiezen. Ook onze schadeherstellers bieden dezelfde voordelen als de bedrijven die door de verzekeraar worden aanbevolen. De verzekeraar stuurt u alleen om hun eigen gewin, niet op de kwaliteit.

Afwikkeling met verzekering.

Onze schadebedrijven hebben een contract met (bijna) alle verzekeringsmaatschappijen. Dit houdt in dat wij bevoegd zijn om de autoschade te maken. Wanneer uw voertuig bij ons is hersteld, zorgen wij dat de factuur rechtstreeks naar uw verzekeringsmaatschappij wordt verzonden. Op deze manier nemen wij u de zorg zoveel mogelijk uit handen.